Home

Share this Story

R2-D2 DROID 2 Spotted in the Wild?

There you have it.  The special edition R2-D2 Droid 2 hanging out in the wild.  From everything I’ve heard, the entire device was built to resemble an actual R2 unit and would mean this picture is as legitimate as it gets.

  • Speaker placement – Check!
  • Micro USB port – Check!
  • Camera placement – Check!
  • Pure awesomeness – Triple Check!

We know this version is going to launch on September 30th (online only) and will be featured at the upcoming Star Wars celebration, so we’re not surprised to have seen a glamour shot leaked.

Anyone still want one or is it too over-the-top?

Via:  Twitter, Engadget

Cheers everyone!

  • adam

    omg i just got a d2 & now that ive seen this version i want it soooo bad

  • adam

    omg i just got a d2 & now that ive seen this version i want it soooo bad

  • dylan84

    That thing looks awesome! If I was upgrading to the Droid 2…thats the one I'd try to get.

  • Bigrob60

    Maybe I'll get this and have R2 do battle with my Darth Vader PSP!! Who would win? Vader with his force grip thing or R2 who pulls out more last minute save than Macgyver? Thoughts anyone?

  • IMartyMar

    Yall all trippin. I'm 19 and im definitely getting this phone and trust me i'm not some kind of nerd. I want something like this that not many people have cause i gotta be exclusive with all my stuff. but yea yall trippin forreal

  • C3P0

    It's an overweight glob of grease

  • http://twitter.com/LightPostPro Tim Callahan

    heeheehee, you know what they should do…skip all the R2D2 crap and make a white droid. haha, Jobs would be all over that, putting up 105 and a half reasons why all the wireless companies don't play nice and you should wait out for the i*hone's glorious * **white phone

    *antenna issues included
    **free color-of-your-choice rubber sleeve not included

  • http://www.facebook.com/people/Jack-Kramer/1206232397 Jack Kramer

    what are going build next the star trek verison, what a loser!

  • http://twitter.com/LightPostPro Tim Callahan

    and all the pretty girls say, “he's pretty fly for a white guy.”

  • Bigrob60

    After I slept on the thought of getting this, I think I'll get it & just get a cover for it. This way I can satisfy the inner geek when I want & just cover it up when I want to be normal. That would be the best way b/c I would get a cover for any phone anyway. But, we will just have to wait and see if this is what they unvaill.

  • Fordboi2007

    wow we droid fanatics are always coming with better phones than any other carrier love verizon !!!! and why u hating on the phone jeffrey u probably own a gayass iphone

  • JT

    That can't be real… there's no obnoxious “V verizon” written all over it.

  • Dito_Muertez

    yeah, uhh….. not quite what i had in mind. It's cool though. I mean, you're cool and all little guy, but you're not gonna be seen with me in public. Srry.

  • Jdstell

    Kind of just looks like one of those skins you can get that adheres to the back of the a laptop or iPhone. Maybe just a white Droid would be cool.

  • rockymtnhigh

    Somehow I think this would be fun for about a day or two, and then all of a sudden you'd find youself saying, do I really have a Droid that is skinned like R2D2? I do look forward to somebody figuring out how to port whatever apps it comes with, but think I'll pass on the actual R2D2-D2.

    THey do need an app that constantly loops a video of Leia saying “help me obi-wan kenobi”

  • Sslayer22

    Its like the D2's “special” little cousin that bugs the piss out of you but he's family(droid) so you just have to deal with him.

    I would rather have a “jabba the droid 2″ version and carry around a grumpy little fatty fat slimey tail-ed thing than this. Haha I just made myself laugh picturing a tiny little jabba with a touchscreen belly tryin to bite my finger while I'm typing hah.

  • Mtnraider

    This appears to be a fake or just built with old Droid1 parts, That lip around the outside isn't on the droid2, is it?!?!?

  • http://twitter.com/zachattack112 Zach Loe

    Maybe this version will have a different D2 live wallpaper

  • tpags

    Now, I liked Star Wars and R2Deez nuts just like everyone else, but if you buy this you have more hair on your palm or palms than Joe Dirt has on his head. And pretty much leaves no argument that every Sixth grader in America is getting more punany than you. Unless you are a sixth grader, then that just means your not going to loose your virginity until your grandma feels bad and buys you a $5 hooker on your 32nd birthday.

  • briderx

    :Just called verizon because my droid 1 won't charge and I heard the rep say he was going to check his other warehouse.. I am on hold for a replacement because he couldn't find any to replace it.. Does this seem a little weird? Maybe verizon is trying to get rid of the unlocked boot loader, so they nixxed all droid 1's..

  • Prateek0

    who ever buys that need to keep it for 2 years lol, i honestly thought it was going o be black and chrome like not white and blue

  • http://pulse.yahoo.com/_XKASZMGOVS5VSLTDDZOCATZWBM Pookie

    It looks good.andi don't even get the pointof star wars

  • http://twitter.com/Whiteshadow443 Zach White

    Samsung Fascinate anyone?

  • http://www.facebook.com/bryan.hitchen Bryan Hitchen

    When I was 9 years old, I had a portable cassette player that looked EXACTLY like this.

  • http://twitter.com/Whiteshadow443 Zach White

    eh, its a collectors item

  • http://www.facebook.com/Christopher.Raymond.Brown Chris Brown

    While I am pretty geeky myself…this seems to go way over the top…

  • Jokerwild

    officially replaces the 3PO tape dispenser (where you pull tape out of his crotch) as the worst star wars product ever.

    http://blogtown.portlandmercury.com/images/blog

  • Vonny571

    So…Which one of these buttons calls your mom to come pick you up???

    • VGx

      Still the best Triumph skit. +1

  • http://www.facebook.com/people/Philip-Kaiser/534959394 Philip Kaiser

    Still looking for a dead Droid to customize the case if anybody would like donate one for some art. Email pakmann2k@gmail.com

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=25419359 James De Angelis

    Pure pimp if you like start wars. I wonder how many starwars geeks are gonna get laid with this phone at. The conventions

  • Rogue5

    Not exactly the droid i was looking for :( . Everyone just move along and get back to other droid business.

  • http://twitter.com/jasonangle Jason Angle

    Well someone somewhere that is an ultra star wars collector cheered… not sure anyone else did… wow this is just really ugly! Didn't think that the R2D2 Droid was going to be the Lego addition R2D2.

  • Erik

    Okay – so this looks REALLY lame! Why George Lucas agreed to this and still holds off on releasing Star Wars on Blu Ray is beyond me! (sorry – I know… a different subject all together). This looks like a giant cheap lego sticker a kid would put on the side of a lego piece. Anyone remember those growing up back in the day?

  • guz1115

    Thats gotta be a skin or a cover. It's gotta be!

  • trumpet444

    If I had a lot of dispensable money I would buy it and put it on a shelf. Prob not take it out in public.

  • trumpet444

    This little app would be perfect for the R2D2 droid. An X-Wing nav system on android phone. http://www.yeahbutisitflash.com/?p=1697 Hopefully he releases this out in the wild pretty soon. For a price, obviously.

  • palomosan

    Ugly, only for Star Wars Geeks and lovers.

  • Fmillik

    Looks like a toy.

  • http://www.facebook.com/shaun.bingham Shaun Bingham

    oh man, I was so excited to see what it would look like… that's a piece of junk. Why not just get a white case and stencil it on? It would take 5 seconds and be a hell of a lot cheaper. I love my droid and I love Star Wars, but unfortunately, the two combined just made me vomit a little bit.

  • joesred

    OK….all you guys going to buy this…I have one question…

    Does taste matter to you?

    LOL

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1618095147 David Abarca

    I'm gonna hold on for this one

  • OMG!!!!!

    Please…..please NOOOOOO!!!

  • http://twitter.com/roscannon Jeffery Mendelzon

    this looks like my toddler's learning laptop. I'm a lifetime Star Wars geek and brand loyal to Motorola cell phones for a decade now and I would never buy that.

  • The_Other_Ray

    um

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1365158124 Bill Hart

    its awesome!!!

  • Chris Nimon

    Over the Top? I love that movie, I think Stallone should've got an oscar for……..man i cant even type that with a straight face :)

    • http://twitter.com/jasonangle Jason Angle

      Thanks Chris just woke my wife up laghing

      • Chris Nimon

        im betting you were in double trouble for waking her up over such a crappy movie lol

        • http://twitter.com/jasonangle Jason Angle

          She hates the movies… I like them, we both agreed however THIS IS UGLY.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001189473993 Al Melara

    Really ? They really made that? Does it come with it's own star wars themed purse too?

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001189473993 Al Melara

      Darth vader, strom trooper, boba fet, themes that would have looked better

      • http://twitter.com/pandapaul Paul Anderson

        I’d buy the boba fet one assuming it didn’t look like a toy.

      • kkj

        Vader would have both looked good (black/red is similar to the already nice black/silver, not white/blue) and fit perfectly with the Droid theme. Boba would have been pretty cool too, but R2? Completely different, looks weird next to the black/red DInc, black/silver D2, and black DX.

  • Chris Nimon

    I think i'll just wait for the good stuff to get ported. oh well, at least those other guys know whee they can get a white phone lol