Home

Share this Story

Verizon Will Honor Upgrades From This Past Weekend, Unlimited Data Shall be Kept

verizon logo

Well, we heard back from Verizon with regard to this past weekend’s unlimited upgrade extravaganza, and the news is going to excite those of you who upgraded, that’s for sure. According to Big Red, they will honor orders which were approved over the weekend, allowing customers to retain unlimited data and receive devices at discounted prices. Yep, you read that correctly. 

Here is the statement we just received:

Over the past weekend, there was a software issue involving some orders for customers seeking to upgrade their devices.  A number of customers who were upgrading devices were able to maintain an unlimited monthly data feature while paying a subsidized price.

Verizon Wireless will honor those orders that were approved this past weekend, allowing those customers to retain their unlimited plans for the duration of their contract and receive their new device.

Verizon Wireless corrected this software issue today (9/30).  The company no longer offers unlimited data plans and customers who want to retain existing unlimited data plans, must pay full retail price for a replacement phone.

We still aren’t sure why some are seeing cancellations on orders or with 2GB $30 plans in confirmation emails. All we know is that Verizon had a software issue that has been adjusted, yet are still willing to honor “approved” orders.

So, there you have it. Thanks, Verizon.

  • Jacwhite22

    Yeah……from what I’m reading……no chance in hell I am using the SIM they are sending me to activate…..I will be cutting down the one I have and go that route…..

    • kevinh52

      +1– Just what you said.. Snowballs chance in Hell.. — I have a cutter ready to go tomorrow. Fingers Crossed…

    • jrbmed08

      Won’t Verizon then charge us the full retail price if we don’t activate the phone their way?

      • Jacwhite22

        My understanding is only if you don’t activate it on your account. Don’t have to do it a certain way.

        • jrbmed08

          Good to know. Phone is due to arrive today, so we’ll see what happens.

      • Joseph A. Yager

        Shouldn’t matter as long as your contract says unlimited, that’s where it counts. Normally it would have switched to a tiered plan when ordering the phone. You could have chosen to use an old SIM that route, as well, I would think.

  • Justin Fosco

    I pre-ordered the note 3 and I’m hoping they still honor this when it arrives…I’m nervous. I got the email showing I’m still on unlimited and I’m using my SIM card from my current note 2. Crossing my fingers they don’t cancel before the 10th…

  • David

    After an hour on the phone, I’m left with emailing a supervisor the email receipt I got from Verizon. I also emailed him 3 articles regarding the glitch at Verizon. It really sounds like they are trying to either wear people down or they really have communication issues internally. I’m not normally that assertive, but since I have the paperwork that says unlimited data and they have my money, I refuse to accept anything other than that. The supervisor says he’ll get back to me within 24 hours. We’ll see.

    • Mario

      Hey David, I am having the same issue, I just activated my phone and was placed on the 2GB data.. can you send me the e-mail of the surpervisor you got? I have been on phone with verizon for 1 hour without any luck.. Thank you

  • darryldroid

    Don’t go to the store in the mall in Montebello, CA. Idiot mgr was rude and short and acted like Verizon doesn’t make mistakes.

  • Andrew Davis

    The language of Verizon’s statement scares me. “Retain unlimited plans through the duration of their contract.”……So will I lose grandfather status as soon as my new contract is up?

    My old contact was signed a long time ago. I’m worried about signing this new one and losing unlimited the second it’s up. My Moto X is coming and I want to know what I should do when I get it.

    • jrbmed08

      The way I see it, if VZW forces us off in 2 years, that’s 2 more years for another carrier to improve their LTE network (which is the only reason I haven’t jumped ship yet – VZW still has the most LTE coverage). Or I’ll go to Straight Talk.

    • Jacwhite22

      They could kick you off tomorrow if they would like. There is nothing guaranteeing you unlimited data as it is.

  • Brian Tibbetts

    Just to chime in: I called to active my new G2 and he told me it wasn’t possible for him to do it, blah blah blah. Hung up, put my old sim card in from my Gnex, and it activated. Online, it now shows my G2 as my phone, and with unlimited. Not sure if this will be a headache down the road, but for now it’s working!

    • William Nadeau

      I guess worst case I can cut my rezound sim card and try that, but I noticed on my shipping confirmation it says “NFC SIM”.

      Does that mean if I don’t use that SIM card I won’t have NFC? (not that I would probably ever use it anyway)

      • Maria Trippe

        I asked the chat rep if I could use my old sim card out of my GNex and he said it would work fine in the G2, I just wouldn’t be able to use ISIS mobile wallet. But you never know if you get someone knowledgeable or not.

        • William Nadeau

          Fine with me, I don’t want isis!

    • chris13417

      Just tried to activate my Moto x with the sim they sent. I thought it would be a completely automated process and when it tried to connect me to a representative I hung up because I didn’t want him to switch me to 2gb. I tried to activate online with myverizon, entered the new sim number and it produced a list of tiered data plans i’d have to choose from. My nano sim cutter will be delivered tomorrow so hopefully popping my Gnex sim in will work.

      Did you just put the sim in and then turn the phone on to activate?

  • William Nadeau

    Still nervous about the wide array of answers people have been getting. Really feel bad for the people that were completely turned down while others obviously had no problem at all. My phone will be delivered to my house tomorrow, and I’m dreading :( I’m hoping the receipt that comes with the phone will state unlimited data. I stupidly didn’t take a screenshot of the checkout process, but my receipt shows a “contract renewal”.

    Did the people that received their phone receipt showing unlimited data also have it shown on their order confirmation e-mail? ALSO, would it be worth getting in chat with verizon tonight and seeing if they can put a “note” on my account like they have others? with the support being all over the place I don’t even know if its worth it

    • jrbmed08

      My phone is due tomorrow, but I’m with you in feeling a little nervous about what I’ll see. My order confirmation also says nothing about data, but I did have the foresight to grab a screenshot while I was ordering, so hopefully I have a leg to stand on if they try to take it away.

    • Chris Hannan

      You didn’t get an email confirmation? I did, and it shows unlimited on there.

      • William Nadeau

        I got an email confirmation, but this is all it says:

        Plan DetailsMonthly Line Access: LINE ACCESS W/TEXT $9.99 0711-$9.99
        One-time Activation Fee:
        (charge and credit appears on first bill)FREE
        Contract Renewal: 2-year contract

        • Chris Hannan

          I got all this on mine.

          Your Plan

          Nationwide Talk – 450

          Plan Features

          Text Messaging Pay Per Message-
          Streamlined Billing-
          Block Messaging-
          Decline Equipment Protection-
          Caller ID-
          BUSY TRANSFER-
          3-Way Calling-
          CALL DELIVERY-
          Call Waiting-
          No Answer / Busy Transfer-
          Call Forwarding-
          Unlimited IN Calling-
          Nights & Weekends-
          Unlimited Email & Web for Smartphones (personal email) $29.99
          4G DATA TRANSPORT-
          RTR FOR UNLIMITED PLANS $0-
          DYNAMIC-PRIVATE IP-
          4G INTERNET ACCESS-
          4G APPLICATION ACCESS-
          4G No Roam – USA Only-
          Visual Voice Mail-
          CONSUMER PDA-

          Additional Items

          Embedded SIM $0.00
          Shipping Fee $0.00

          • William Nadeau

            Yeah, thats the same one that has been showing up in screenshots :( no dice for me

          • Chris Hannan

            Uh oh. :P

            You should be fine though. I mean, Verizon said they’d honor the upgrades, so even if it’s removed from your account, someone should add it back if you contact them about it.

          • William Nadeau

            Hopefully “Verizon” said it. Not that I don’t trust the internet…. but we’ve yet to see an actual statement from Verizon, and some people have been flat out turned down

          • ToddAwesome

            Got the same thing here, did you happen to order yours Saturday night? At that point the online system was so broke it just had a page for “current” and “new” plans, both said Unlimited, so I pulled the trigger. I noticed on Sunday there was actually a page that let you select Unlimited as an option. I’m guessing we’re fine, maybe, who knows.

          • William Nadeau

            I saw the rss feed Saturday night, added it to my cart and was all ready to go, but chickened out. Checked back later Sunday afternoon and it was still there, so I figured it couldn’t be a glitch and ordered

          • ToddAwesome

            Oh, and it also listed my new Unlimited plan as costing $26.99. Ok, suuuuuure.

          • jrbmed08

            If you have a work discount, it’s reflected in the price there. Mine came up as $23.99.

          • ToddAwesome

            Haha, I always forget about that silly discount!!

        • jrbmed08

          Got the same, but hoping the screenshot and this page is enough leverage.

    • paradyme

      Yes..

  • Maria Trippe

    Just got the following email from Verizon:
    Dear Valued Customer,
    Your order has been completed but a tracking number has not yet been
    assigned. You will receive an email with your tracking information once the
    package ships. We apologize for the delay.

    ***Please note that your order is being processed with the 2 GB data package
    for $30/month due to system limitations. Once you receive and activate your
    equipment, a followup will be done on your account to reapply the $29.99/month
    unlimited data feature as per your order confirmation.***

    Thank you for using Verizon Wireless products and services. We appreciate your business.
    Sincerely,
    Justin
    Verizon Wireless Internet Order Center

    • Jacwhite22

      I’d be scared as hell to activate that thing. I got $20 says you have a hell of a time getting it back.

      • Maria Trippe

        Yeah I know what you mean. I’m hoping that mine comes with a receipt like other posters have reported that reflects unlimited data.

      • Craig Rohwer

        Just talked to Rich (another guy), and he confirmed the process as accept under 2GB limitation, call the 866-338-7390 number after activating the device, and have the plan reverted to the unlimited data. That’s what I’m doing, and I believe it’ll work.

        Thanks for $20 ;-)

    • Craig Rohwer

      I’m in the same boat, hoping because I accept the T&C’s with the 2GB (due to system limitations) they won’t screw it up. The email says they won’t, but doesn’t make me any less nervous.

    • Nathaniel_G

      What phone did you order?

      • Maria Trippe

        G2

  • Thksnow

    The MotoX I ordered arrives tomorrow. The phone it replaces is a 3G Droid Incredible 2. I’ve seen talk about cutting SIM cards in other posts and using them in their new phone, but from what I’ve read there is no SIM card in a 3G phone, so I have to use the new SIM that is coming with the phone. Can anyone confirm? Thanks.

    • Guy

      Correct… the 3G phones don’t have a Sim, you’ll need to get one to use the phone.

  • Suralin

    I just got my device. Receipt clearly states “Email & Web Unlimited $29.99″ on the receipt that came in the package. I’ve already went through the automated phone activation part. I’m just waiting for the phone to charge to 100% before I power it up. For the Moto-X, the nanosim is already inside the phone (fyi for those that didn’t know).

    • Jacwhite22

      Yes. You can just take the one out of your old device and use that though…….I am debating which to do. Keep us posted reg your data.

      • Suralin

        Activated. I have service and it’s downloading my data. I’m looking at My Verizon, it still says I have Unlimited Data. Looks like a success, although I’m going to check again tomorrow. When I click on Change Plans and Data, it is saying their records show my device hasn’t been activated.

        Edit: And this is with the nanosim they shipped me.

        • Thomas Ng

          Great news! I’m going to try and fulfill my in store pick up tonight. When I chatted with an online rep, she told me the store would just charge my card and I would be out. No need to discuss about my plans. We will see how that goes…

          • optimus

            did in store pickup today. the in store system is apparently completely different then the online (ship to home) system, so when you go in store they have to re enter all your plan info to activate and charge you. the store couldnt keep my unlimited no matter what so i called verizon customer service while in store and the guy was aware of the glitch and swithced me back to unlimited once my phone was activated. checked my verizon and it looks good. i will check my account again next week before the 14 day return period ends

        • Joseph A. Yager

          Appreciate this update. This whole SIM thing seems silly, so hopefully this is how it will work out for everyone

          • Suralin

            Yep. And icing on the cake, my friend at Verizon checked my account and was amazed it hadn’t changed. :-D Congrats to everyone that got this to work.

  • da Moose

    I have a chat session that I just finish and the rep stated ” We received a email this morning from management stating , that Verizon is going to honor all orders that toke place during the glitch and that unlimited data WILL carry over to the new phone” I have a copy of my chat session. My order is still intact and so is my plan. I hope this helps. If they tell you otherwise, take it to management. Make sure you have a copy of your receipt and chat sessions.

    • WOOHOO!

      AWESOMESAUCE!

      • rmh5280

        Can you post the chat session?

    • Suralin

      Do you know if the receipt or confirmation email should actually say unlimited data on it?

      • da Moose

        My receipt just states that my new phones will have my current plan and yes it’s says unlimited data.

        • Suralin

          Well, that doesn’t bode well for me. Attached: Left is email, right is the receipt on MyVerizon. :(

          • Da Moose

            Was that in store ? Mine was done online. But I have not received my new phones.

          • Suralin

            No, I did it online.

          • Da Moose

            My receipt looks just like the one endgaget posted.

          • Suralin

            I got my package just now and I have the phone plugged in. The receipt that came with the package has “EMail & Web Unlimited $29.99″ in the features section.

          • Da Moose

            @Suralin, that’s great news !

          • Joseph A. Yager

            Duh, ignore my other comment! This is great news and I see you’ve with the new SIM, too. Great news for sure!

          • Joseph A. Yager

            Mine says the same thing, but my wife’s phone did clearly state that it will keep unlimited data. I think since it doesn’t say anything about moving to a new plan we’re okay.

          • jrbmed08

            My receipt and order also look like yours, but I took a screenshot of the order page before I hit “continue to cart” to finalize it, and it clearly has the device name and unlimited. Hopefully I can use that as backup if they give me crap.

          • Suralin

            The receipt in the package listed “Email & Web Unlimited” clearly in the Features section. The way I see it, if it doesn’t say your plan has changed on the confirmation e-mail or MyVerizon document, you have a pretty decent case.

          • jrbmed08

            Here’s hoping my receipt says that when it comes tomorrow!

          • jrbmed08

            Well, neither the confirmation email nor the my verizon document show a data plan at all with mine. However, my current plan is listed as unlimited and a contract end date in 2015. And it seems to have worked for you – so really I just have to be patient until tomorrow and see what my receipt says before I freak out.

  • tommyj2062

    Just received my new LG G2 popped in my old sim and it’s active with my unlimited data plan still in place. It also said unlimited data on the receipt that came with it in the box.

  • mthr1

    So Verizon is only going to grant unlimited data for the duration of the contract, given their quoted statement? What happens after the contract ends…they automatically switch you over to one of the tiered plans?

    • Suralin

      Yeah… semantics, huh? Although changing your plan would involve a new contract, no? Otherwise, you’re month-to-month and free to leave. I was planning on going to T-Mobile at the end of this year anyhow until this glitch came up.

      • Scott

        Same here, that gives T-Mobile another two years to beef up their network. Heck, maybe Big Red will get management that is customer service oriented in two years.

  • peezwizz

    I went to voice my concerns with a Verizon Sales Rep this morning and she told me that Verizon would NOT be honoring those who upgraded during the glitch, and that they would be switched to a tiered plan when they go to activate the phone… has anyone encountered this or can confirm it to be a lie?

    • Jacwhite22

      Just let it go. I think it’s been heavily advertized the reps are clueless and have no idea really

      • peezwizz

        Yeah I gave up. I’m not a huge data user anyways but it’s always nice to have the peace of mind.

        I got on the phone with customer support with someone just asking why Verizon is honoring the lucky ones, and he couldn’t give me an answer until he got an email from someone saying the same thing that the chat rep told me, that those who upgraded would be tiered.

        I’m not really upset I lost it (I was well aware I was going to). I just feel completely cheated that others saved 600+ dollars getting a new phone and retaining it.

    • dcesq06

      I called Verizon last night and was told that I could keep my unlimited data and that she would note my account. However, when I went this morning to pick up my G2 at the store, they refused to do it and said the rep I spoke with made a mistake. The store manager showed me an email from two levels up quoting the droid life article and saying that it was incorrect. Upon leaving the store (without my new G2), I called customer service and I spent an hour arguing with a supervisor. He admitted that there was an error in the system, but said that no matter what I would have to go to a tiered data plan.

      • peezwizz

        Yeah they don messed up. I’m so pissed (jealous) that Verizon let this happen I think I might return my device, go back to the gnex with unlimited and leave it streaming 24/7

      • Sundeep S

        Have you placed your order when the glitch was on?

  • RonMoses

    I wonder if there’s any connection between this and the fact that my phone (with grandfathered unlimited data) has no mobile data connection this morning?

    • Suralin

      Most likely not. Verizon’s support feed is going crazy with people having data issues.

      • RonMoses

        It wasn’t. Thanks for the reply!

  • makewayhomer

    So when I get my phone in the mail, can I sell it as new? Do I need to activate it or anything? or do I need to activate it on my account and then sell it? basically how do we sell a phone that was just purchased?

    • socarwolverine

      I believe you still have to activate it to accept the terms and conditions on the account or else they charge you the full price of the phone.

      • Adartilth

        Correct

  • Jacwhite22

    Am I the only one that is still thinking about cutting my SIM instead of using the one they sent because I am worried they are somehow going to screw me and switch it? Also….I ordered the X but halfway had buyers remorse……Spec wise feel like the LG G2 is a better phone or should have gone Note 3……Then again…..I am wondering if they will honor it on the preorders……Guessing if I try to exchange it they will mess with my plan and screw me…..anyone with any insight?

    • Steve

      cut it, i did and bought an adapter to switch between phones..

      • Suralin

        Can you give a link to the adapter you’ve chosen?

        • Eric Soriano

          I use a Noosy, search for it on Amazon or ebay. Switched to a Nano SIM and used the adapter to use in an HTC One.

    • jrbmed08

      I ordered a sim cutter too, just in case.

  • peezwizz

    I upgraded last wednesday and lost unlimited…. what a kick in the beans :/

  • Jeff

    All I see is quotes on different sites. Does anyone have anything official from Verizon?

    • Suralin

      I’ve been keeping an eye on various verizon new sites and twitter feeds. The twitter feeds are definitely ignoring the unlimited data issue that occurred over the weekend.

      • Jeff

        I just want something more official. This way if something calls through like it usually does at Verizon you have something to backup comments.

  • Dylan

    Drat. I was out of town camping last weekend.
    I’m ready to leave my GNex behind but I haven’t found a phone I’d want to spend
    full price on yet. I’d feel less guilty just settling on a Maxx if I was paying
    a subsidized price and getting my unlimited contract extended for 2 years.

  • David Tyler

    Maybe it was best to place your orders through best buy for in store pick up. When I went to pick up my htc one, there was no questions asked. I was a bit nervous so I told her that my order stated that I would keep unlimited. The rep then told me whatever I did online is what I would get. She didnt have the power to change anything. She activated the phone and I was out.

  • Ray

    I share the sentiment of the others about it not being an “official statement” I mean if they press back and cancel or push me to teired, I dont really have any ground to stand on to push back. “Oh yeah, well Droid-life said you would let me keep it!” sounds kind of weak.

    • Ray

      Don’t get me wrong… I am cautiously optimistic. My Moto X arrives today and I will see what happens. I did not get a confirmation email or anything after the purchase. My fingers are crossed.

      • Suralin

        I hope you get it. The lack of a confirmation email will put you at a disadvantage if something goes wrong.

    • Suralin

      Yeah, but other sites have picked it up and some aren’t mention Droid-Life as their source. You can probably get away with pointing out CNET’s article instead of Droid-Life.

    • Steve

      did you print your receipt and order #? Mine has unlimited clearly stated.

  • donkeykong85

    verizon needs a nexus and unlimited data or i will always think they are terrible. sorry i am stuck with them for now. keeping my gnex at this point – just do not think there is anything better in the last 2 years except nexus 4 which of course did not come to vrzn.

    • Steve

      Nexus on Verizon is not what its cracked up to be.

  • fitzgerald52

    Even though I always rock Android, I bought an iPhone 5s for another phone on my plan. It’s on backorder but hopefully they honor the unlimited as I do have an email that shows me keeping it after buying the phone at discount.

    • Chris Hannan

      Kinda wishing I bought an HTC One or Droid MAXX now. Still waiting for my 16GB white 5S order to go through. It’s supposed to ship by the 14th.

  • cwperkins1985

    I ordered an iPhone 5c for my wife, and a separate order for a Moto X for myself. The iPhone was shipped no problem with unlimited data and will arrive tomorrow. I received an email from Verizon yesterday, saying to call about the Moto X order. The rep told me I would have to pick a tiered data plan for the X and they could not switch it to unlimited, even after complaining to a supervisor that the order went through with unlimited. I told them to canceled and bought a Galaxy S3 off eBay last night.

    I’m getting really sick of Verizon! At least I got the iPhone for the wifey

    • Suralin

      You said you placed a separate order. Did you do them at the same time?

      • cwperkins1985

        I ordered the iPhone first on Saturday at 1130 pm to see if it would work, and after it did I ordered the X for myself 7 minutes later.

        • Sundeep S

          Did you get an email confirmation indicating that you will have the unlimited plan with your new device? if you did, i think you should escalate it to someone higher up with the email confirmation.

  • M3D1T8R

    Maybe it’s just because I like taking risks, but I went ahead and did this Sunday early AM, despite having two other basic phone lines on my account I could have used that method to upgrade with, just to save the hassle of that I first transferred one of those upgrades to my (Unl) line, then put in my order, to be shipped to me. Guess my gamble paid off, as tracking shows my Moto X on schedule for Wednesday delivery! Thanks Droid Life!

  • heyyo

    I think there may be difference between “approved” and “placed” orders. I placed my htc one order sunday afternoon while the glitch was up and got an order confirmation with no info about data and then monday morning I got another order confirmation that it’s 2gb data with a different internet order number and all. I also got an email quickly after the first confirmation that the order is in queue to be processed. The internet order number tracking only works for the first “glitch order.” I called them this afternoon and they confirmed that it’s 2gb and said I can send it back when I get it but this was before verizon made the announcement. Now I’m worried that my order wasn’t “approved” in time….

  • Sundeep S

    I actually want to go to a verizon store and see if they would fulfill my pending order even though I didn’t opt for an in-store pickup. but then again, reading from other reviews here, i’m afraid that some idiot at the store may decide to cancel my order on their system to prove it to me that unlimited plans are no longer offered! I’ll wait for my iphone 5s and not mess with the order i guess.

    • Chris Hannan

      Yeah I’m almost wishing my 5S would take even longer to get here, since the longer it takes, the later my contract renewal will take, and the longer I’m “guaranteed” unlimited data.

  • outgoingbot

    Bahahaha!! Cant wait to read these comments. Soo many pussies afraid to click an OK button. LOL

    • frankbean

      haha thats just wrong.

  • spark

    “retain their unlimited plans for the duration of their contract and receive their new device.”

    Am I the only one that read that as “we will remove your unlimited data soon as your 2 year contract is over”?

    • primarchlion

      That might be true. But that also might be longer than people that are going month to month at the moment.

    • Sundeep S

      I think it means that if verizon should decide to end Unlimited plans for good within the next two years, these users will still be able to keep it until the end of contract…

    • Tim242

      Did you miss the last sentence/

  • Cody

    Anyone else feel like they’re somehow plotting something even more evil than normal with this tactic?

    • Tim242

      No. Take that tin foil hat off.

      • Cody

        This is how I imagine their corporate hq is run.

        • David

          YES! That’s fantastic!

  • Thomas Ng

    So did anyone have any luck when going in a store to pick up your order today?

  • wellhayhay

    I wonder if this “glitch” was really a test to see how many people would stay/come back.

  • jon

    Verizon can go F-themselves

    • Tim242

      I guess you didn’t get in on the fun? Don’t be mad bro

      • jon

        I did but when I called to confirm the order on Sunday morning the customer service rep said he would look into what was going on. He said he’d call me tomorrow morning at 7AM with an update but basically right after he got off the phone with me canceled my order. Now they won’t honor the purchases.

        • Tim242

          I would escalate that all day, until they honor it.

          • jon

            I spoke to a manager… they said they can’t do anything. Got any other suggestions?

          • Tim242

            I would call back and escalate even further up. There are many levels. I would even go to the store and show them this statement and see if they will honor it. Maybe if they are understanding, they will contact online sales to correct it. You may try calling them first. The number is (866) 338-7390. Have your preorder confirmation and order numbers ready.

          • jon

            Thanks, looks like they’re closed for the night. Will try again tomorrow.

          • Sundeep S

            They shouldn’t have cancelled your order without your authorization (unless the order go thru or something). keep calling back until you find a reasonable manager. Sorry, I’d be pissed like crazy too if this happened to me.

          • David

            Call back. Talk to someone else. Insist on talking to a supervisor. If you have the receipt stating unlimited data, refuse to accept anything else. There seems to be so much variety depending on who you talk to.

  • Lee McLaurin

    I’d like to start by thanking God, through whom all things are possible, I’d also like to thank the fans, for without you I wouldn’t be where I am today. I’d also like to thank the Academy, just because. Finally, I’d like to thank Droid-Life, for without you this never would have been possible. Thank, you. thank you so much….(tears).

    • Tim242

      I’m not sure where I fit in that list, but you are welcome.

  • jon

    Are they releasing an official statement about this?

  • jon

    Why is it that when I call to find out what’s the deal with my order from the weekend that they canceled no one at Verizon knows what they heck they’re doing?? They don’t know that they’re honoring purchases from the weekend?? What gives?

    • Suralin

      There isn’t an official statement. All we have is what VZW sent Droid-Life, but there is no statement anywhere. Any news articles about this are all referencing Droid-Life as their source. We have to sit tight and get an official statement. I have a friend who works in CSR so hopefully they can provide me some info tomorrow when they get to work.

      • Chris Hannan

        It’s tomorrow. Don’t forget to let us know.

    • JAg1208

      Same here

    • Steve

      did you print your receipt? did you keep your order #? if so whats the problem?

  • pstu

    D.L. , Kellex !! Thank you !! I’ve had droid incredible almsot 4yrs now. Note 3
    on the way ..wish the One Max and Nexus 5 were out and on vzw when this happend but
    I am one happy mofo now !

    • jdroid

      Your note 3 is shipping?

      • pstu

        Yes

  • StevenB

    Upgraded a friend’s son’s phone last month at Best Buy using her upgrade
    (from a unlimited line) His line was, and still is 2GB, her line was,
    and still is unlimited. It’s been 4 weeks and a billing cycle and
    account still shows unlimited. (not that she goes over 2GB herself
    anyway) I thought for sure that when the new bill came out, it would
    change, but no. This “glitch” may have been around for longer than
    anyone thinks.
    Interesting to note that the Verizon site was forcing a change, but later that day when I did it at BB (they were cheaper), it went through keeping the unlimited data.

  • [A]dri[A]n

    What? Verizon is doing something for the customers? That is definitely new…

  • http://twitter.com/savagejeep SavageJeep

    I just shipped my phone!

    • http://www.ashevilletechnologyservices.com Dan Brown

      I just shipped my pants!

  • s0uth

    awesome!!! thank you verizon!

    come to me note 3!

  • Craig

    Boom! I’m impressed with Verizon for doing the right thing. They have earned my business for another two years and I can’t wait to activate my Moto X on Wednesday!

    • soccerburn55

      Same here.

    • Craig

      Big thanks go to Kellen and Droid-Life as well. I would have missed this if not for the site.

      • jrbmed08

        For real! Thanks, guys! I had my heart set on the Nexus 5 and was just coming to terms with the fact that it probably won’t have radios for verizon’s network. On Sunday morning I decided to google “keep unlimited data on verizon” to figure out how I can dump my battery hog GNex, stay on unlimited, and pay as little as possible. I had no idea what I would find, and I really can’t believe my luck for starting my search on the same weekend that Droid-Life posted this. Might be time to go buy some powerball tickets…

  • Matthew Yourchisin

    Just got my shipping notification for my S4, order was placed Saturday. Yea… I did a littlehappy dance …. In my pants…

  • RaptorOO7

    I have to say I am surprised and please by their decision. For those lucky bums congrats, for those like me who lost unlimited a while ago due to modems and other mobile device consolidation its a bummer to not have it any more.

  • Jason Parr

    So glad I jumped on that one! Note 3!!!!

  • BusinessCustomer

    That’s just great! I tried and tried and tried, but because our lines are linked to a business account, we couldn’t do it. I called today, and the business reps claimed to not know anything about the glitch and that it was impossible. I think after years of being all pro-vzw i’m evaluating my options and it looks like i’ll be able to save over $2k annually across 11 lines on T-Mobile.

  • yellowsnow

    Kory: no where did it list I’d be bumped to tiered data. It maintained the unlimited data as seen and pointed out in the picture

    Joel: Yes, I see it here.

    Joel: Kory, thank you for your patience. I’ve double checked and confirmed that you are correct. you’ll be retaining the unlimited data plan with your new phone.

    Joel: I’ve also noted your account to follow up and make sure that it does stay active with the new activation of your phone.

    Just talked with this guy on Verizon. Congrats to everyone!!!!

    • dcesq06

      When I called customer care and made the same argument, they said I would have to go to a tiered plan. I have a g2 waiting for me at the store, but I haven’t had any luck at the store or customer care with getting them to honor unlimited data.

      • Suralin

        Ask for a supervisor. Keep getting it elevated. Or wait until an official statement comes out of Verizon.

  • GotSka81

    “A bug in our systems temporarily gave our customers what they want. The bug has since been corrected and customer satisfaction has reduced to normal levels. We apologize for the convenience.”

  • JAg1208

    My preorder yesterday of the Note 3 that would have allowed me to keep my unlimited was cancelled this evening. No explanation. I called VZW, and they can’t tell me why. SMH